Nagyon fontos, hogy a tartalom amelyet írunk érthető, könnyen feldolgozható legyen. A választékos szóhasználat szerves részét képezi az igényesen komponált és érthető szövegnek. Viszont az érthetőség fokozásának több irányelve és megközelítése létezik, amelyek közül egy párat ismertetnénk.
Nem számít, hogy milyen jó az SEO-d, ha a tartalmad nem olvasható a felhasználóid számára. Az olvashatóságot sok esetben mérhetjük objektíven - összetett mondatok száma, szavak bonyolultsága -, azonban ezeken kívül is számos tényező van amire figyelhetünk.
Tördeld a szöveget
A tömött sorok, hosszú bekezdések és végen nem érő mondatok, kifejezetten nehezítik az olvasást. A kellemesen tördelt szöveg fokozza az olvashatóságot, keretet adva az egyes szakaszoknak.
Érdemes az összetartozó gondolatokat csoportosítani és kisebb egységekre osztani, amelyeket könnyebb feldarabolni. Így az információ fogyaszthatóbbá és az olvasás is élvezetesebbé válik.
Emeld ki a fontos szakaszokat
A kulcsfontosságú részek kiemelésével könnyen kézben tudjuk tartani a tartalom vezérfonalát. A kiemelést félkövér vagy dőlt stílus használatával, vagy idézet-blokkba helyezéssel egyszerűen kivitelezhetjük.
Így a lustább olvasó sem marad le a lényegről, sőt támpontot kap a fontosabb részletek megtalálásához. Ne feledd, az emberi agy skimmelni - pontról pontra végig ugrálni rajta - szereti a tartalmat.
A tömör írás a barátod
Miért írnál egy egész bekezdést, ha az információt pár mondatban is áttudod adni? Olvasd át a szöveget mielőtt közzéteszed és figyelj erre a kritériumra is!
Kerüld a szakzsargont
A választékos írás nem okoskodást jelen. A túlzott szakzsargon használatával könnyen kelthetjük ezt az érzetet. Fogalmazz egyszerűen és lényegretörően, hogy minél szélesebb réteget megszólíthass.
Figyelj a címsorokra
A mai olvasó közönség már kritikus a clickbait (kattintásvadász) címekkel kapcsolatban. Igaz, ez nem jelenti azt, hogy ne léteznének ilyen tartalmak. Ha már ilyen címet használsz, akkor a tartalmad is legyen meggyőző.
Szemléltess, ne magyarázz
A szemléltetés sokkal hatásosabb és érthetőbb mint a körbeírás. Akár képpel, infografikával esetleg egy videóval támaszd alá a gondolatmeneted, így sokkal érthetőbbé válik a kontextus.
Legyen érthető a téma az elejétől
Ha valaki a keresőből jön az oldaladra legyen érthető számára egyből, hogy miről szól a tartalom. Erre a legjobb megoldás, ha a tartalmat az összegzéssel kezded.
Beszélj a közönségedhez
Írásod legyen személyesebb és közvetlen. Beszélj az olvasóidhoz, szólítsd meg őket. Mindezt persze egyszerű nyelven tedd!
A számozás olvashatóbbá teszi a tartalmat
Listád számozásával olvashatóbbá teszed azt. Itt ne csak a hagyományos listákra gondolj, hanem a címsorokra is. Értelemszerűen ez hasznosabb akkor, ha a tartalmad típusához illik. Ilyen típus lehet például egy oktató anyag, ahol lépésről lépésre mutatsz be egy megoldást.
Használj olvasható betűtípust és egyszerű hátteret
Fehér alapon fekete betű a legolvashatóbb a legtöbb ember számára. Mindezt kiegészítve egy profin megtervezett betűtípussal és megfelelő betűmérettel biztosan nem okozol kényelmetlenséget a felhasználóidnak.
Posted on