A blogolás napjainkban már igen elterjedt. Ez az új hullámos média formátum mára már nem csak az internetes személyi naplónkat foglalja magában, hanem annál sokkal többet.

A blog alapvetően egyfajta publikus személyi naplóként kezdte meg a karrierjét. Aki igényét érezte az könnyen megoszthatta dolgait - részben személyeseket - a nagyvilággal. Mára ez a formátum már nem csak az egyénekről szól. Persze továbbra is minden bejegyzés mögött ott van annak írója, de a tartalom sok esetben már nem személyes. Jó példa minderre a nagy techcégek webes aktivitását megemlíteni, akik a szakértő alkalmazottaiknak köszönhetően rengeteg szakmai tartalmat tesznek közzé.

A blog nem más mint egy tökéletes marketing eszköz, ahol mindenkinek lehetősége van hasznos tartalmat közzétenni, ami mind a szolgáltató és mind a fogyasztó előnyére válik.

Mindezen információ birtokában miért is jó ha blogolunk? És hogyan csináljuk azt?

Mielőtt blogot indítanál

Mielőtt belevágnál fontos, hogy tudd mi a célod. Ha céged oldalának szeretnéd fellendíteni az organikus látogató számát, akkor értelemszerűen a legjobb választás a szakmai tartalom. Ha például bútorokkal foglalkoztok, akkor érinthettek mindent, ami lakberendezés, vagy bármi ami kapcsolódik a bútorokhoz, mint az anyaghasználat.

Tudnod kell, hogy értéket kell teremtened. Csak olyan tartalmat írj és készíts, ami érdekes és hasznos az emberek számára. Ennek eléréséhez valószínű folyamatosan kísérletezned kell, de az eredmény nem marad el.

Ne indíts blogot csak azért, hogy legyen az oldaladon, vagy mert egy szakember ezt mondta. Legyél elkötelezett a felhasználóid kiszolgálásával kapcsolatban.

Ezekre mindenképp figyelj

Már korábban írtunk arról, hogy mire kell figyelned, ha webre írsz, ez itt is érvényes. Ezenkívül jó pár információ akad még, ami szükséges lehet:

  • Jó ha az oldalad technikailag is megfelel a modern kor elvárásainak, így nem ér majd hátrány a rangsorolásnál.
  • Keress kulcsszavakat, témákat amik köré egy, vagy akár több tartalmat is felépíthetsz.
  • Elemezd folyamatosan a tartalmadat, nézd meg mi arat sikert a felhasználóid között.
  • Ne várj egyből csodát, ez egy hosszú folyamat. Heti egy cikkel számolva úgy hat hónap múlva várhatsz eredményt, persze csak akkor, ha jól csinálod.
  • A hangvételed legyen személyes, mondandódat próbáld történetbe foglalni. Az online tartalmat máshogy fogyasztjuk.

Összefoglalás

A tartalomírásba számos esetben érdemes belevágnunk, ha tisztán látjuk az elérendő célt. Több érdeklődő látogatót szeretnél az oldaladra? Biztosan jó ötlet lehet egy hosszútávú tartalommarketing.

Posted on