A termékleírás webáruházunk kiemelkedő fontosságú része. Egy jó leírás nem csak informálódni segít, hanem elad és hozzájárul a rangsoroláshoz a keresőben is.
De mégis milyen egy jó termékleírás? Mitől lesz több, mint a konkurenciánké? Mitől lesz hasznosabb és jobban emészthető a vásárlóinknak?
Az biztos, hogy árúház tulajdonosként ez egy olyan terület, amit nem hanyagolhatunk, ha érdekel minket a konverzió. Egy könnyen értelmezhető, rövid, ám mégis kellően hasznos leírással megadhatjuk az utolsó lökést a felhasználóknak a kosárba rakás előtt.
Mi az a termékleírás?
A termékleírás az a marketing szöveg, ami elmondja, hogy az adott termék mire jó és miért éri meg megvásárolni nekünk. Mindezt teszi többnyire láthatatlanul. A célja nem más, mint hogy informálja a vásárlót, elmondja a termék funkcióját, előnyeit.
Mindez egyszerűen hangzik, de valójában nem feltétlenül az. Ez látszik abból is, hogy nagyon sokan elhanyagolják ezt a területet.
1. Fókuszáljunk az ideális vásárlóra
A szövegírás egyik első és nagyon hasznos szabálya, hogy írjunk az ideális közönségnek. Képzeljünk el egy personát és írjunk neki. A leírásodnak közvetlenül az ideális vásárlót kell megcéloznia.
Képzeld el mik az igényei, vágyai az ideális vásárlódnak, majd igyekezz úgy megírni a leírást, amiben ezekre hatsz. Nagyságrendekkel könnyebben tudsz majd eladni, ha pár mondattal egyből eltalálod a lényeget.
Persona: egy fiktív személy, a kitalált tökéletes vásárlód, akit tudsz célozni. Ha ismered a célközönséged tulajdonságait, vágyait, igényeit, akkor könnyebb lesz megszólítani őket.
2. Óvatosan a technikai adatokkal
A legtöbb termék számos technikai tulajdonsággal rendelkezik, ami fontos lehet annak szempontjából. Ezeket az információkat nem becsülhetjük le - fontos, hogy pontosak legyenek -, de tartsuk észben, hogy másodlagos információk csupán.
Nem váltják ki a személyes termékleírást. Ha lehet, akkor hátrébb helyezzük el őket az oldalon. Jó megoldás lehet, ha a nagy részét, csak interakció (kattintás) után láthatja a felhasználó.
Jó ötlet lehet továbbá, ha a fontosabb tulajdonságokat a bevezetőben is kiemeljük mondatba foglalva, akár indirekt módon.
3. Ne túlozz és hagyd a sablonos, nagyzoló szövegeket
Biztos neked is ismerős, amikor egy termék mindent megígér és mindent tökéletesen végrehajt. Tökéletes termék nincs, ezt a vásárló is tudja.
Ha mindenképpen szeretnéd kiemelni, hogy a terméked mennyire tökéletes, akkor azt bizonyítsd objektív tényekkel. Erre egy jó megoldás a hiteles értékelések megjelenítése.
Sose túlozz, mindig öszintén fogalmazz, ne vezess félre. Hosszú távon csak így érvényesülhetsz.
4. Hass a felhasználóid képzeletére
Online sajnos egy felhasználó nem veheti a kezébe a terméket, nem tapasztalhatja meg közelről. Ez nagyobb hátrány, mint hinnénk. Nehezebben alakul ki kötődés.
Ez orvosolni a legegyszerűbb, ha a képzeletre hatunk. Írjunk olyan termékleírást, amiben segítünk elképzelni a leendő vásárlónak, hogy milyen lesz az említett terméket használni.
Posted on