Blogolni nem nehéz. Bárki létrehozhat egy oldalt, ahol aztán megosztja a gondolatait. Ami már nehezebb az az, hogy a tartalmadat el is olvassák.
Persze az, hogy megtalálják az írásaid szintén sok mindenen múlik. Nem mindegy, hogy milyen rendszeren fut az oldalad és hogy mennyire van optimalizálva SEO szempontjából. De tekintsünk el ettől és nézzük, hogy hogyan tudsz csak az írás segítségével jobb tartalmat készíteni.
Kerüld a reklámot
Nehéz kérdés, hogy mennyi reklámot engedhetsz meg magadnak. Az egyik oldalon pénzt akarsz keresni, míg a másikon ez a felhasználónak nyilván rossz. Persze lehet hirdetni etikusabban is, ami ajánlott. Fontos, hogy ha reklám van az oldaladon, akkor azt láthatóan jelezd, ez érvényes a “rejtett” promocióra is.
Az olvasóid tudják, hogy kinek a szekerét tolod és ha már tudják, akkor átverve érzik majd magukat, ha rosszul csinálod.
Használj képeket
Egy bejegyzés önmagában nem túl izgalmas és látványos. Míg egy könyv esetén beszippant minket a cselekmény, addig egy kissé statikus bejegyzés nem túl eseménydús. Mindezek mellett még csak nem is emészthető könnyen.
Az információk átadására, a szöveg megtörésére használj képeket és egyéb ábrákat. Média hozzáadás segít a jobb feldolgozásban, ami a felhasználóknak igazi főnyeremény.
Használj példákat
Leírtál egy elméletet? Kifejtettél egy gondolatot? Szemléltesd! Mondj rá egy példát, amiben kifejted azt és az okokat, valamint az okozatokat. Jó példa erre egy technológiai blog, ahol kódrészletek is vannak. Ha elméletben leírsz egy módszert, akkor meg is kell mutatnod azt kód formájában.
Kell egy kis stílus
A szöveg téged reprezentál, kell hogy legyen stílusa. Persze előfordulhat, hogy nem magadnak írod, de amikor igen, akkor ne félj beletenni saját magad. A stílusod alakul majd, ahogy többet írsz. A stílustól lesz emberi, attól lesz könnyen emészthető és személyes.
Formázz megfelelően
Használd a vizuális szerkesztőben rejlő lehetőségeket és tagold a szöveget megfelelően. Ne csak logikus egységekre bontsd a szöveget a címsorok segítségével, hanem használd a felsorolást és társait is (félkövér, dőlt).
Dolgozd ki és kövesd a stratégiád
Nem elég, ha csak írsz, rendszerben kell gondolkoznod. Készíts tervet arról, hogy mit írsz és mikor. Hogyan tereled a felhasználókat a tartalmadhoz (közösségi média, hírlevél, organikus keresés). A blogolás nem csak a tartalomkészítésről szól, ez egy komplex és szerteágazó terület.
Posted on