A termékleírás webáruházunk kiemelkedő fontosságú része. Egy jó leírás nem csak informálódni segít, hanem elad és hozzájárul a rangsoroláshoz a keresőben is.

De mégis milyen egy jó termékleírás? Mitől lesz több, mint a konkurenciánké? Mitől lesz hasznosabb és jobban emészthető a vásárlóinknak?

Az biztos, hogy árúház tulajdonosként ez egy olyan terület, amit nem hanyagolhatunk, ha érdekel minket a konverzió. Egy könnyen értelmezhető, rövid, ám mégis kellően hasznos leírással megadhatjuk az utolsó lökést a felhasználóknak a kosárba rakás előtt.

Mi az a termékleírás?

A termékleírás az a marketing szöveg, ami elmondja, hogy az adott termék mire jó és miért éri meg megvásárolni nekünk. Mindezt teszi többnyire láthatatlanul. A célja nem más, mint hogy informálja a vásárlót, elmondja a termék funkcióját, előnyeit.

Mindez egyszerűen hangzik, de valójában nem feltétlenül az. Ez látszik abból is, hogy nagyon sokan elhanyagolják ezt a területet.

1. Fókuszáljunk az ideális vásárlóra

A szövegírás egyik első és nagyon hasznos szabálya, hogy írjunk az ideális közönségnek. Képzeljünk el egy personát és írjunk neki. A leírásodnak közvetlenül az ideális vásárlót kell megcéloznia.

Képzeld el mik az igényei, vágyai az ideális vásárlódnak, majd igyekezz úgy megírni a leírást, amiben ezekre hatsz. Nagyságrendekkel könnyebben tudsz majd eladni, ha pár mondattal egyből eltalálod a lényeget.

Persona: egy fiktív személy, a kitalált tökéletes vásárlód, akit tudsz célozni. Ha ismered a célközönséged tulajdonságait, vágyait, igényeit, akkor könnyebb lesz megszólítani őket.

2. Óvatosan a technikai adatokkal

A legtöbb termék számos technikai tulajdonsággal rendelkezik, ami fontos lehet annak szempontjából. Ezeket az információkat nem becsülhetjük le - fontos, hogy pontosak legyenek -, de tartsuk észben, hogy másodlagos információk csupán.

Nem váltják ki a személyes termékleírást. Ha lehet, akkor hátrébb helyezzük el őket az oldalon. Jó megoldás lehet, ha a nagy részét, csak interakció (kattintás) után láthatja a felhasználó.

Jó ötlet lehet továbbá, ha a fontosabb tulajdonságokat a bevezetőben is kiemeljük mondatba foglalva, akár indirekt módon.

3. Ne túlozz és hagyd a sablonos, nagyzoló szövegeket

Biztos neked is ismerős, amikor egy termék mindent megígér és mindent tökéletesen végrehajt. Tökéletes termék nincs, ezt a vásárló is tudja.

Ha mindenképpen szeretnéd kiemelni, hogy a terméked mennyire tökéletes, akkor azt bizonyítsd objektív tényekkel. Erre egy jó megoldás a hiteles értékelések megjelenítése.

Sose túlozz, mindig öszintén fogalmazz, ne vezess félre. Hosszú távon csak így érvényesülhetsz.

4. Hass a felhasználóid képzeletére

Online sajnos egy felhasználó nem veheti a kezébe a terméket, nem tapasztalhatja meg közelről. Ez nagyobb hátrány, mint hinnénk. Nehezebben alakul ki kötődés.

Ez orvosolni a legegyszerűbb, ha a képzeletre hatunk. Írjunk olyan termékleírást, amiben segítünk elképzelni a leendő vásárlónak, hogy milyen lesz az említett terméket használni.

Hogyan válasszuk ki a tökéletes kulcsszót? Hogyan írjuk helyesen: vajon, vagy valyon?