A keresőoptimalizált tartalom alapja a hasznos és könnyen érthető szöveg. Írjunk bármit, azt azzal a szándékkal kell tennünk, hogy másoknak is hasznára váljon. Ettől függetlenül mi, mint szerzők számos olyan plusz optimalizálást tehetünk meg, ami előnyünkre válhat.

A web tele van jobbnál jobb tartalmakkal és kitünni a tömegből organikusan nem egyszerű. Hogy ez sikerüljön rengeteg dologra kell figyelnünk, amihez itt találsz pár tippet. Ezek az információk főként technikai jellegűek és nem is az íráshoz, hanem annak formázásához, közzétételéhez köthetőek.

Használj egy, vagy kettő long-tail kulcsszót

A bejegyzésed kulcsszó optimalizálása nem azt jelenti, hogy telepakolod kulcsszavakkal. Manapság ezt már bünteti a legtöbb kereső, mivel az ilyen tartalom többnyire haszontalan a felhasználónak. Alapvetően csak olyan kulcsszót szabad használnod a szövegben, ami természetesen illik bele.

És hogy miért long-tail (egy hosszabb kifejezés, nem pedig csak egy szó), azért mert akik így keresnek, azok nagyobb valószínűséggel fogják elolvasni az egész tartalmat. Az egy, vagy két szó azért ajánlott, mert általában ez az ideális mennyiség, amit körültekintően tudunk optimalizálni.

A kiválasztott kulcsszavakat minden fontos helyre illeszd be

Technikailag fontos, hogy a cikked egyes részei, milyen hosszúak legyen, ahogy már korábban is írunk róla. De emellett az is fontos, hogy a kulcsszavak minden fontos helyen megjelenjenek. Ezek a helyek a <title> és <description> címke, a címsorok és a törzs szöveg, valamint az ALT tag-ek és az URL.

És hogyan ellenőrizzük ezt? Természetesen nem nekünk kell ezzel bajlódnunk, automatizálni kell. Ha WordPress-et használsz, akkor a legtöbb SEO-hoz kapcsolódó kiegészítő segít majd ebben. Ha különálló eszközt akarsz használni, akkor a SEO elemzőnk ezt a célt szolgálja!

Az oldalad legyen mobilbarát, a lehető legjobban

Ez 2018-ban már nem nagy kérés, de még mindig sokaknak nem megy. Ma már a keresések nagy része mobil eszközről történik, így feltétlenül szükséges ahhoz, hogy az oldalunk megfelelően teljesítsen.

Természetesen mobilbarát és mobilbarát oldal között is van különbség. Ha előre akarsz kerülni a találati oldalon, akkor kiemelt figyelmet kell szentelned ennek a résznek. Ha szeretnéd ellenőrizni, hogy az oldalad mennyire mobilbarát látogass el a Google teszt oldalára!

Ne használj túl sok kategóriát

A kategóriák - és egyéb taxonómiák - segítenek a tartalmad rendszerezésében, de hátrányt jelenthetnek SEO szempontjából. Általában minden ilyen kategóriához készül egy-egy lista oldal is, amiből ha túl sok van, akkor a kereső úgy érzékelheti, hogy duplikálod a tartalmadat. Ez pedig büntetéssel járhat. Csak annyi kategóriát használj, ami feltétlenül szükséges!

Hivatkozz a saját oldaladon belül, amikor csak lehetséges

A belső hivatkozások segítenek a keresőknek az oldalad feltérképezésében és abban hogy eldöntsék, mi a releváns. Ha olyan tartalmat készítesz, ami kötődik egy korábbihoz, akkor a legjobb, ha arra hivatkozol is.

Ez nem csak a keresők számára előnyös, hanem hasznos lehet a felhasználóknak is. Ezek mellett persze neked is segíthet, hiszen a felhasználó nem navigál el az oldalról. Ez olyannyira komoly tényező jelenleg, hogy a Yoast WordPress SEO bővítmény nagy prioritással emeli ki a belső linkek számát.

Helyesírás egyszerűen: összetett mondatok 3 tipp az olvashatóbb blogbejegyzéshez