Aki egy kicsit jártas a SEO-ban az biztosan tudja, hogy a description címke tartalmának már jó ideje nincsen szerepe a rangsorolásban. Amikor ide is elhelyezzük a kulcsszavunkat, akkor azt nem a jobb helyezésért tesszük, hanem a felhasználóért.

A keresési találati oldalak (SERP, Search Engine Results Pages) jelentik az utolsó megállót, mielőtt a felhasználó kiválaszt egy hivatkozást. Értelemszerűen ebben a listában az élvez prioritást, aki elől van, tehát relevánsabb tartalmat kínál. Ettől függetlenül nekünk szinte minden esetben érdemes optimaliizálnunk az oldalunk leírását, hiszen sok minden múlhat ezen a pár mondaton. Ezzel kell megfognunk a felhasználót, aminek még nagyobb prioritása van, ha nem az első helyen található a mi linkünk.

Ne feledjük, hogy egy közösségi megosztás során is - ha máshol nem bíráljuk felül - alapvetően ez a szöveg kerül kiemelésre. Ha optimalizált szöveget készítesz, akkor ezt a részt kiemelt figyelemmel töltsd ki. A legtöbb segédeszköz külön figyelmeztet a description rész megadására - ahogy a mi SEO optimalizáló eszközünk is -, nem véletlenül.

Nézzük, hogy hogyan tudunk egy kicsit több energiával jobb tartalmat készíteni!

Mi is pontosan a description meta leírás

A description egy klasszikus HTML meta elem, amivel mikroadat formájában tudjuk megadni az oldalunk leírását amolyan összegzésként. Ezt az összefoglalót aztán használják a közösségi oldalak és a keresők is, amikor hivatkozást jelenítenek meg. Alapvetően minden CMS-en keresztül kezelt oldalon könnyen meg tudjuk adni, vagy felülírni.

Ettől lesz jó a meta description leírás

A leírás megfogalmazása közben a célunk, hogy meggyőzzük a tartalom keresőket miért minket válasszanak. De mire figyeljünk még?

Legyen 160 karakter alatt

Az ideális karakterszám 160 körül van, azonban ez sok esetben nem pontos, mivel a Google pixelben számol. Annyi biztos, hogy ez egy tökéletes irányszám, ennél ne legyen több. Figyelj arra is, hogy a leírás túl rövid se legyen.

Ösztönözz cselekvésre

Mond el a felhasználóknak, hogy mit tudnak csinálni akkor, ha a linkre kattintanak. Mi az amit az átnavigálás után kapnak. Ez többnyire felszólítással kezdődő első mondatban nyilvánul meg, mint a “Keress szinonimát…”, “Tudd meg, hogy…”.

Mutasd meg, hogy mi az előnye a te oldaladnak

Írd le, hogy pontosan mi az amit kapnak a felhasználók az érkezési oldalon. Vigyázz, hogy amit itt leírsz, azt tartsd is be, különben megnövekszik a visszapattanási aránya az URL-nek, ami hosszú távon pozíció vesztést jelenthet. Röviden és tömören fogalmazz - ahogy mindig - hogy a lehető legszélesebb célközönséget érd el!

Figyelj az egyediségre

A leírásodnak nem csak a többi találat közül, de a te többi oldalad közül is ki kell tűnnie. Alapvetően a duplikált description szöveg nem jó jel SEO szempontjából. Vizsgáld meg az odlalad és nézd meg hol duplikálod a tartalmat, majd javítsd!

Hogyan írjuk helyesen: vajon, vagy valyon? Az olvashatóság, a Google és a felhasználók