A megfelelő fókusz kulcsszó stratégia elengedhetetlen része egy sikeres weboldalnak. Ha az oldalunkon helyén vannak a kulcsszavak az növeli a megtalálhatóságunkat a keresőkön keresztül.

A kulcsszavak kiválasztása sok esetben nem könnyű feladat, mivel számtalan változót kell figyelembe vennünk.

Mi az a fókusz kulcsszó/kifejezés?

A fókusz kifejezés nem más, mint az a kulcsszó (vagy kifejezés), amire szeretnénk hogy az oldalunk megjelenjen a keresési találatok között. A felhasználók rövidebb, vagy hosszabb kifejezések segítségével akarnak információhoz jutni, így nekünk ezekre kell optimalizálnunk a tartalmunkat.

A kiválasztott kulcsszót belefűzzük természetes módon a szövegünkbe, így segítve a felhasználót és a keresőt, hogy a lehető legrelevánsabb tartalmat adja vissza.

Az hogy ezt az összetételt hogyan ellenőrizzük, már rajtunk múlik. Választhatunk egy bővítmény (mondjuk WordPress esetében), vagy kereshetünk egy külső alkalmazást, mint a mi elemzőnket.

Olyan kifejezést válassz, amire keresnek is

Az elsődleges feladatunk, hogy megtaláljuk azokat a kifejezéseket, amire a felhasználók valóban keresnek is. Ezt számos eszköz és módszer segítségével tudjuk megtenni, amit nem sokára részletezünk.

Fontos, hogy legyen egy stratégiánk a kulcsszavakat illetően. Ne csak találomra készítsünk tartalmat, hanem tudatosan optimalizáljuk azt.

Kulcsszó keresés harmadik fél eszközeivel

Nulláról indítva a legjobb lehetőségünk ha segítségül hívjuk a Google keresőjét. Nézzük meg, hogy mennyi találatot ad, milyen kifejezésre. Értelemszerűen a nagyobb szám általában nagyobb versenyt is jelent. Az eredményekből tájékozódhatunk az elvárásokat illetően (milyen hosszú szöveg szükséges, milyen felépítéssel). A keresési eredmények másik nagy előnye, hogy további kifejezés ajánlásokat kapunk az oldalak alján.

Másik jó eszköz lehet a Google Trends. Ezzel az eszközzel akár össze is tudjuk vetni a kiválasztott kifejezéseket mennyiséget tekintve. A trend itt az időszakosságra utal, nem csak az adott pillanatban láthatjuk a népszerűséget, hanem visszamenőlegesen is.

Talán a leghasznosabb kiegészítő eszköz a Google Search Console. Sajnos, ezt csak akkor tudjuk segítségül hívni, ha már van valamilyen tartalmunk a keresőben. Ebben az alkalmazásban láthatjuk, hogy az egyes - optimalizált - oldalaink milyen kifejezésekre hol helyezkednek el, milyen keresési mennyiségre.

A legkézenfekvőbb eszköz a kiválasztásra természetesen a Google AdWords. Azonban itt használható eredményt csak akkor kapunk az egyes keresési kifejezésekkel kapcsolatban, ha már hirdetünk.

Fontos kiemelni, hogy ezek a számadatok többnyire mind nagyságrendiek, tahát teljesen pontosnak nem tekinthetőek.

Fókusz kifejezés kiválasztása saját tapasztalatokra építve

Ha ismered a szakmádat, akkor tudod és ráérzel arra, hogy mi az ami érdekes másoknak. Ezt használd ki! Építsd fel a tartalmadat a megérzéseidre alapozva. Persze, ezzel vigyáznod kell és muszáj valamilyen szinten validálnod is az elképzeléseidet.

Mindig megvan az üzleti koncepció. Tudod, hogy mi a célja az oldaladnak. Ha egy fogorvosi rendelőt üzemeltetsz, Sopronban, a határ mellett, akkor tudod ki a célközönséged és azt is tudod, hogy mit kínálsz. Olyan tartalmat készíts, ami kielégíti a felhasználók információs igényét.

Ha mindezt ötvözöd egy jó technikai háttérrel, akkor biztos, hogy egy nagyobb versenyben is tudsz legalább egy kicsit érvényesülni. Persze, plusz marketing keret sosem árt.

Hol használjunk szinonimákat? Ezért kell szinonimaszótár neked is Hogyan írjunk jobb termékleírást?