A keresőoptimalizálás (SEO) már jó ideje egy önálló szakma, amit sok esetben rejtélyesség övez. Nem csoda, hiszen kulcsterület az online-marketing berkein belül. Manapság az egyik legnépszerűbb terület a SEO-n és a SEM-en belül nem más mint a tartalomírás.

A cél nagyon egyszerű: olyan tartalmat írni, amely bizonyos kulcsszavak keresésekor előkelő helyen jelenik meg az eredmények között.

A Google algoritmusait publikusan senki nem ismeri, ezért csak találgathatunk, hogy mire kell figyelnünk. A legjobb praktikák követése sok esetben távol áll a véletlentől és számos esetben egyszerű őket megvalósítanunk.

Nézzük meg, hogy milyen irányelveket érdemes követni tartalom írás közben!

A cím hossza

A cím hossza optimális esetben 40 és 60 karakter közé esik. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a hosszabb vagy rövidebb címek rosszak, de a tapasztalat azt mutatja, hogy előnyös ilyen méretű címekben gondolkozni.

És hogy miért? Mert ez az a hossz, amiben megfelelően el tudjuk mondani, hogy miről szól a tartalmunk, valamint ez az, ami megjelenik a találati oldalakon. Ha ebbe a keretbe beférünk, akkor elkerüljük azt is, hogy a címsorunk ki legyen pontozva (levágva a vége).

A címben szereplő kulcsszavak

Fontos irányelv, hogy az elsődleges kulcsszó szerepeljen a címben. Előnyös, ha a kulcsszó a cím elején szerepel.

Ha több kulcsszóval dolgozunk, akkor nehéz lehet kivitelezni, hogy a többi is helyet kapjon, főleg ha tartani akarjuk az optimális hosszúságot.

A leírás hossza

A leírás nem feltétlenül látható szabad szemmel az olvasónak. Általában a keresési találati oldalakon és a megosztásoknál jelenik meg.

Viszont ennek is van egy optimális hossza, mégpedig 160 karakter. Természetesen ez is csak egy irányszám, de érdemes hasonló méretű leírást alkalmazni.

A leírásban szereplő kulcsszavak

A leírásnak valamivel talán kisebb súlya van mint a címnek, viszont a hosszabb szöveg nagyobb mozgásteret biztosít.

Tehát jó eséllyel el tudjuk helyezni nem csak az elsődleges, de akár a másodlagos és harmadlagos kulcsszavainkat is itt. Fontos is, hiszen a felhasználó a találati listán ezt a tartalmat is skimmeli.

A szavak száma

A tartalmat illetően nem karakterre, hanem szószámra szól az ajánlás. Az alsó határ 300 szó, ami barátinak mondható, hiszen ezt nem nehéz kivitelezni.

Az utóbbi időben népszerűbbek lettek a hosszabb tartalmak, ami nem véletlen. Számost kimutatás létezik ezek hasznosságával, mint az, hogy 2000 feletti szószámmal rendelkező tartalmakat gyakrabban osztják meg. Épp ezért nem árt, ha figyelünk a tartalom hosszúságára. Mindez persze ellentmond azzal, hogy a felhasználó gyorsan fogyaszt tartalmat online ezért hatásosak a rövidebb bejegyzések is.

Az első bekezdés

Az első bekezdés több szempontból is kiemelten fontos. Lényeges, hogy az elején tisztázzuk, hogy miről is lesz szó, és erre az első bekezdés a legalkalmasabb. Ez a rész lehet az összegzésünk, ami segít a felhasználónak informálódni.

Ugyanakkor arra is ügyelnünk kell, hogy lehetőség szerint ezt a részt is lássuk el megfelelően a kiválasztott kulcsszavakkal. Így nem csak az olvasónak, de a keresőnek is segítünk. Ha nem adunk meg description meta cimkét, akkor általában az első mondatokból kerül automatikusan kiolvasásra az.

A címsorokban szereplő kulcsszavak

A címsorok segítenek szétválasztani az egyes blokkokat az írásunkban. Ezeknél ugyanúgy mint az első bekezdésben, kontextust vázolunk fel, így itt sem árt, ha 1-1 kulcsszót beszúrunk a címsorba.

A kulcsszavak sűrűsége a szövegben

Az ajánlott szószámon túl, érdemes megfontolni a kulcsszavak gyakoriságát a szövegben. Az irányelv itt 1-2,5% közé esik, amely mondjuk egy 300 szavas írás esetében 5-7 kulcsszó elhelyezését jelenti.

A kulcsszó sűrűség már a korai SEO történelemben is nagy hangsúlyt kapott, csak akkor még komoly visszaélésekre volt lehetőség ezzel kapcsolatban. Ma már nem érdemes ezzel trükközni, igyekezzünk organikus tartalmat írni, ami hasznos és csak utána korrigáljunk, ha szükséges.

Flesch-féle olvashatósági szint Az olvasható tartalom tíz szabálya