A megfelelő fókusz kulcsszó stratégia elengedhetetlen része egy sikeres weboldalnak. Ha az oldalunkon helyén vannak a kulcsszavak az növeli a megtalálhatóságunkat a keresőkön keresztül.

A kulcsszavak kiválasztása sok esetben nem könnyű feladat, mivel számtalan változót kell figyelembe vennünk.

Mi az a fókusz kulcsszó/kifejezés?

A fókusz kifejezés nem más, mint az a kulcsszó (vagy kifejezés), amire szeretnénk hogy az oldalunk megjelenjen a keresési találatok között. A felhasználók rövidebb, vagy hosszabb kifejezések segítségével akarnak információhoz jutni, így nekünk ezekre kell optimalizálnunk a tartalmunkat.

A kiválasztott kulcsszót belefűzzük természetes módon a szövegünkbe, így segítve a felhasználót és a keresőt, hogy a lehető legrelevánsabb tartalmat adja vissza.

Az hogy ezt az összetételt hogyan ellenőrizzük, már rajtunk múlik. Választhatunk egy bővítmény (mondjuk WordPress esetében), vagy kereshetünk egy külső alkalmazást, mint a mi elemzőnket.

Olyan kifejezést válassz, amire keresnek is

Az elsődleges feladatunk, hogy megtaláljuk azokat a kifejezéseket, amire a felhasználók valóban keresnek is. Ezt számos eszköz és módszer segítségével tudjuk megtenni, amit nem sokára részletezünk.

Fontos, hogy legyen egy stratégiánk a kulcsszavakat illetően. Ne csak találomra készítsünk tartalmat, hanem tudatosan optimalizáljuk azt.

Kulcsszó keresés harmadik fél eszközeivel

Nulláról indítva a legjobb lehetőségünk ha segítségül hívjuk a Google keresőjét. Nézzük meg, hogy mennyi találatot ad, milyen kifejezésre. Értelemszerűen a nagyobb szám általában nagyobb versenyt is jelent. Az eredményekből tájékozódhatunk az elvárásokat illetően (milyen hosszú szöveg szükséges, milyen felépítéssel). A keresési eredmények másik nagy előnye, hogy további kifejezés ajánlásokat kapunk az oldalak alján.

Másik jó eszköz lehet a Google Trends. Ezzel az eszközzel akár össze is tudjuk vetni a kiválasztott kifejezéseket mennyiséget tekintve. A trend itt az időszakosságra utal, nem csak az adott pillanatban láthatjuk a népszerűséget, hanem visszamenőlegesen is.

Talán a leghasznosabb kiegészítő eszköz a Google Search Console. Sajnos, ezt csak akkor tudjuk segítségül hívni, ha már van valamilyen tartalmunk a keresőben. Ebben az alkalmazásban láthatjuk, hogy az egyes - optimalizált - oldalaink milyen kifejezésekre hol helyezkednek el, milyen keresési mennyiségre.

A legkézenfekvőbb eszköz a kiválasztásra természetesen a Google AdWords. Azonban itt használható eredményt csak akkor kapunk az egyes keresési kifejezésekkel kapcsolatban, ha már hirdetünk.

Fontos kiemelni, hogy ezek a számadatok többnyire mind nagyságrendiek, tahát teljesen pontosnak nem tekinthetőek.

Fókusz kifejezés kiválasztása saját tapasztalatokra építve

Ha ismered a szakmádat, akkor tudod és ráérzel arra, hogy mi az ami érdekes másoknak. Ezt használd ki! Építsd fel a tartalmadat a megérzéseidre alapozva. Persze, ezzel vigyáznod kell és muszáj valamilyen szinten validálnod is az elképzeléseidet.

Mindig megvan az üzleti koncepció. Tudod, hogy mi a célja az oldaladnak. Ha egy fogorvosi rendelőt üzemeltetsz, Sopronban, a határ mellett, akkor tudod ki a célközönséged és azt is tudod, hogy mit kínálsz. Olyan tartalmat készíts, ami kielégíti a felhasználók információs igényét.

Ha mindezt ötvözöd egy jó technikai háttérrel, akkor biztos, hogy egy nagyobb versenyben is tudsz legalább egy kicsit érvényesülni. Persze, plusz marketing keret sosem árt.

Posted on